
Branding, webdesign
The Online Guides

Een merk dat groeit en bloeit
SEO en SEA – oftewel vindbaarheid in de zoekmachines – is zo makkelijk nog niet. Gelukkig weten de slimme (apen)koppen van The Online Guides er alles van. Ze voorzien hun klanten van een backpack vol tools, ervaring en kennis. Alles om ervoor te zorgen dat jouw merk groeit, bloeit en de juiste kant op slingert in de grote online marketing jungle. Ik mocht aan de slag met het logo en de brandguide. Daarin kreeg ik alle vrijheid! Zo lopen de letters van het logo in elkaar door en is de navigatiepijl in de O verwerkt. Met de jungle in gedachten heb ik een groen kleuren pallet samengesteld. De blauwe en bordeauxrode kleur staat voor de menselijke kant in de jungle.
Vertaling naar de website
Na het neerzetten van een unieke branding, mocht ik voor The Online Guides aan de slag met een vertaling naar de website. Oftewel: een gloednieuw webdesign! Ik ontwikkelde een speelse site die bezoekers gemakkelijk en snel door een speelse omgeving leidt. De focus? Bezoekers zo snel mogelijk op een call to action laten klikken! En dat is gelukt. If I may say so myself. The Online Guides zet met hun nieuwe website zowel zichzelf als hun aanbod in één klap goed neer in de markt.
Zet de toon van je merk
Soms heeft een site iets extra’s nodig. Extra jois de vivre. Dat gold ook voor The Online Guides. Daarom maakte ik een illustratie voor ze. Menig bedrijf verdwaalt in de jungle die zoekmachine marketing heet. The Online Guides biedt hun klanten een backpack vol tools, kennis en ervaring. Alles wat bedrijven nodig hebben om bovenaan in de zoekresultaten te komen. De illustratie laat de zoektocht van bedrijven, zorgt voor feeling bij het bedrijf en versterkt de tekst op de website.
Ik wil ook een illustratie